NewsLetter

captcha 

Ξενοδοχεία
Προϊόντα
Συνταγές
Γίνεται
Ποιότητα Ζωής
Τα νέα μας

Μεσογειακή Διατροφή Τώρα για καλύτερη Υγεία στην 3η ηλικία

mesogeiaki 01Η τήρηση ενός Μεσογειακού Προτύπου Διατροφής «απομακρύνει» την πιθανότητα εμφάνισης συγκεκριμένων ασθενειών κατά τη γήρανση, σύμφωνα με τους ερευνητές από τη Βοστώνη. Η αντικατάσταση των κόκκινων κρεάτων με πρωτεΐνες που βασίζονται στα όσπρια π.χ. στα φασόλια και των κορεσμένων λιπαρών με ελαιόλαδο είναι αποδεδειγμένα αλλαγές που συμβάλλουν στην αποφυγή χρόνιων παθήσεων, όπως καρδιαγγειακά συμβάματα και σακχαρώδης διαβήτης αλλά και στο μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Annals of Internal Medicine από επιστήμονες στο Harvard School of Public Health και στο Νοσοκομείο Brigham & Women's, έγινε αξιολόγηση διατροφικών στοιχείων που συγκεντρώθηκαν από έρευνα που αφορούσε 10.670 γυναίκες, στις ηλικιακές ομάδες 50 με αρχές 60 ετών. Οι γυναίκες που έτρωγαν περισσότερες φυτικές τροφές , δημητριακά ολικής αλέσεως , ψάρια, καλά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο , έπιναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ , και έτρωγαν πολύ λίγο κόκκινα και επεξεργασμένα κρέατα , ήταν πιο υγιείς από εκείνες που δεν ακολουθούσαν τη Μεσογειακή Διατροφή.

Οι γυναίκες που ακολουθούσαν για πάνω από 15 έτη το Μεσογειακό Πρότυπο, ήταν σε θέση να αποφύγουν 11 χρόνιες ασθένειες όπως οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης ή η νόσος του Πάρκινσον. Επίσης, δεν παρουσίαζαν μείωση της νοητικής λειτουργίας ή οποιαδήποτε μορφή φυσικής αναπηρίας, όπως παρατηρήθηκε σε άτομα που δεν είχαν ακολουθήσει τη Δεσογειακή Διατροφή.

Γενικά, οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχο κρέας, όπως τα ψάρια, κατά τη διάρκεια της μέσης ηλικίας τους, είχαν περίπου 40% περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν άνω της ηλικίας των 70 ετών χωρίς χρόνιες ασθένειες ή σωματική και νοητική εξασθένηση. Επίσης, διατροφικά στοιχεία όπως το ελαιόλαδο και τα καρύδια έχει φανεί πως συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων της «καλής» χοληστερόλης HDL, προστατεύοντας την καρδιά από τις καταστροφικές συνέπειες της αθηροσκλήρωσης, ενώ τα φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν αντιοξειδωτικά, όπως τα φλαβονοειδή, που μειώνουν τη φλεγμονή που μπορεί να καταστρέψουν τα κύτταρα με το πέρασμα της ηλικίας.

Διαβάστε το άρθρο (στα Αγγλικά) από το TIME Magazine εδώ:


Επιμέλεια: Χάρης ΔημοσθενόπουλοςΚλινικός Διαιτολόγος, Βιολόγος
/
Ελληνικά (GR)English (UK)